VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO SPOTŘEBITELE
Základní údaje:
Prodávající: Bateria Slaný CZ, s.r.o.
Sídlo a provozovna prodávajícího: Netovická 875, 274 01 Slaný
IČO: 25139096 DIČ: CZ25139096
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku, který vede Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 52910
Bankovní spojení: PPF Banka, 2013730001/6000
Telefonní kontakt: 312 522 845, 603 804 707
Email: prodej@bateria.cz
Otevírací doba provozovny: Po – Pá 7.00 - 15.00 hodin
1. Všeobecná ustanovení
1.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“ nebo „obchodní podmínky“) byly zpracovány v souladu se zákonem č. 89/202 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „OZ“) a zákonem č 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 OZ právní vztahy (práva a povinnosti) vzniklé v souvislosti a na základě kupní smlouvy uzavřené mezi společností Bateria Slaný CZ s.r.o., se sídlem Netovická 875, 274 01 Slaný, jako prodávajícím (dále jen „prodávající“) a spotřebitelem jako kupujícím (dále jen „kupující“).
1.2. Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy nejedná s prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci výkonu samostatného výkonu svého povolání.
1.3. Podnikatelem je osoba (fyzická nebo právnická), která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že se na právní vztahy z kupní smlouvy uzavřené mezi tímto kupujícím a prodávajícím tyto obchodní podmínky neuplatní.
Tyto VOP se tak nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.4. Prodávající je podnikatelem a při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti.
1.5. Tyto obchodní podmínky se vztahují na všechny kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy, a to při nákupu v internetovém obchodě prodávajícího (v tzv. e-shopu na webových stránkách http://www.bateria.cz/), v provozovně a sídle prodávajícího.
1.6. Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky měnit. Změněné podmínky vyhlásí vhodným způsobem na internetových stránkách www.bateria.cz (dále také jen „webové stránky“) stejně jako ve své provozovně a sídle společnosti. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.7. Uzavřením kupní smlouvy (učiněním závazné objednávky) kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a s reklamačním řádem, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek, a že s nimi souhlasí. Na obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má tak možnost se s nimi seznámit. Uzavřená smlouva - objednávka je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám.
1.8. Při uzavření kupní smlouvy podle článku 2. obdrží kupující kopii VOP jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu. VOP jsou dále zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu, kde je možno je stáhnout v PDF souboru, aby si je kupující mohl uložit. Fakturu obsahující základní údaje smlouvy, vč. účtenky podle zákona o evidenci tržeb a daňového dokladu, obdrží kupující e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce nebo v listinné podobě.
1.9. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
2. Uzavření kupní smlouvy – internetový obchod
2.1. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese http://www.haze-akumulatory.cz/ (dále také jen „internetový obchod“). Na webových stránkách prodávajícího naleznete zboží, které je nabízeno prodávajícím k prodeji a to včetně uvedení cen jednotlivých položek. Ceny zboží jsou uvedeny u výrobku včetně DPH a všech souvisejících poplatků, bez dopravného a balného. V detailu jednotlivých položek je uvedeno, zda jsou zobrazované položky skladem.
2.2. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář na stránkách internetového obchodu. Při nákupu v internetovém obchodě vede k objednávce provedení následujících úkonů: vložení zboží do košíku, výběr způsobu dodání, zadání identifikačních údajů, zvolení způsobu úhrady, potvrzení souhlasu s obchodními podmínkami, odeslání objednávky. Objednávka zboží, vytvořená na stránkách internetového obchodu je návrhem na uzavření kupní smlouvy. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání údajů do objednávky. Ceny zboží jsou platné v okamžiku uskutečnění objednávky.
2.3. Po odeslání objednávky prodávající informuje zákazníka o přijetí této objednávky elektronickou poštou na adresu, kterou uvedl kupující. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Tato zpráva o přijetí objednávky je považována za potvrzení a přijetí nabídky k uzavření smlouvy, kterou učinil kupující, a tím je také uzavřena kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím.
2.4. Přílohou potvrzení je aktuální znění VOP, včetně Reklamačního řádu.
2.5. Kupní smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů, není-li v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část, pokud: a) se již zboží nevyrábí nebo nedodává, b) se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, c) se u zboží na webových stránkách prodávajícího zobrazuje zjevně chybná cena. V případě, že kupující již zaplatil prodávajícímu kupní cenu nebo její část, bude mu tato částka neprodleně vrácena prodávajícím zpět.
2.6. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí kupující sám.
3. Dodání předmětu koupě - zboží. Přechod nebezpečí škody
3.1. Uzavřením kupní smlouvy se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k němu, a kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.
3.2. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že k přechodu vlastnického práva ke zboží na kupujícího dojde až úplným zaplacením kupní ceny (tzv. výhrada vlastnického práva).
3.3. Prodávající splní povinnost odevzdat zboží kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí.
3.4. Prodávající odevzdá kupujícímu zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení.
3.5. Není-li ujednáno jinak, zabalí prodávající věc podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování zboží a jeho ochranu. Stejným způsobem opatří prodávající zboží pro přepravu.
3.6. Zboží - věc je vadná, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání zboží.
3.7. Práva kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, ačkoliv se projeví až později, jakož i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
3.8. Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím zboží. Nebezpečí škody přechází na kupujícího také v případě, že si zboží kupující nepřevezme, ač mu prodávající umožnil se zbožím nakládat.
3.9. Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže škoda vznikla porušením povinnosti prodávajícího.
4. Informace o zboží a cenách. Platební podmínky.
4.1. Informace o cenách zboží a informace o hlavních vlastnostech zboží jsou uvedeny u jednotlivých položek v internetovém obchodu.
4.2. Instalace zboží ani montáž nejsou součástí kupní smlouvy.
4.3. Ceny jsou prodávajícím uváděné v Kč (tj. v českých korunách), včetně daně z přidané hodnoty, a dalších daní a poplatků, které musí kupující pro získání zboží zaplatit, to se však netýká případných poplatků za dopravné, doběrečné, které jsou uváděny až v průběhu provádění objednávky a jejich výše se odvíjí od volby kupujícího.
4.4. Ceny uváděné v internetovém obchodě prodávajícího jsou cenami smluvními a jsou platné a závazné po dobu zveřejnění na webových stránkách prodávajícího v okamžiku potvrzení objednávky prodávajícím kupujícímu, s výjimkou zjevné chyby. Kupující bere na vědomí pro případ, kdy Kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem (tj. se zjevnou chybou uvedenou ve stanovení ceny) v důsledku chyby informačního systému prodávajícího, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a to i poté, co kupující obdržel potvrzení své objednávky. Prodávající si vyhrazuje právo změny cen.
4.5. Ceny zboží nabízeného v internetovém obchodě mohou být odlišné od cen zboží nabízeného v provozovně a v sídle prodávajícího.
4.6. Podle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb (EET), ve znění pozdějších předpisů, je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
4.7. Prodávající vystavuje účtenky podle zákona o evidence tržeb v elektronické podobě zasílané e-mailem či v papírové podobě v závislosti na způsobu uzavření kupní smlouvy, zvolené platební metodě a způsobu přepravy.
4.8. Platební podmínky – způsoby plateb kupní ceny akceptované prodávajícím:
Prodávající je oprávněn požadovat před dodávkou zálohu na úhradu kupní ceny ve výši až 100 % hodnoty objednávky. V případě, že je záloha požadována, je vystaven doklad "Zálohová faktura". Po uhrazení zálohy je zboží odesláno s daňovým dokladem - fakturou.
4.9. Kupující bere uzavřením kupní smlouvy na vědomí, že fotografie zboží uvedené na internetového obchodu prodávajícího, v katalogu a dalších materiálech jsou ilustrační.
5. Dodací podmínky
5.1. Dodávky zboží budou dle dostupnosti produktů a provozních možností prodávajícího realizovány v co nejkratším termínu, zboží skladem obvykle do 7 pracovních dnů. Ve výjimečných případech může být dodací lhůta delší. Pokud zboží není skladem, je nutno ověřit dodací lhůtu dotazem u prodávajícího. V jednotlivých případech může být dohodnuta kratší či delší lhůta dodání.
5.2. Místo odběru je stanoveno na základě objednávky kupujícího. Za splnění dodávky se považuje dodání předmětu na adresu uvedenou v objednávce kupujícího.
5.3. Součástí dodávky není instalace předmětu plnění a stěhování do bytu, není-li dohodnuto nebo smluvně ujednáno jinak. Dopravu na adresu uvedenou kupujícím zajišťuje prodávající. Zásilka se zbožím standardně obsahuje fakturu (pokud fakturu zásilka neobsahuje, je vám zaslána e-mailem), návod na používání výrobku v českém jazyce a záruční list (pokud jej výrobce k výrobku přikládá). Záruční list je vždy nepotvrzený (vzhledem k možnosti kupujícího odstoupit od smlouvy), potvrzení provedeme obratem po zaslání na adresu prodávajícího spolu s kopií faktury nebo osobně v sídle prodávajícího. Pokud výrobce k výrobku nepřikládá záruční list, tak postačí daňový doklad - faktura.
5.4. Dopravu zboží zajišťuje prodávající na uvedenou adresu a to v rámci celé České republiky prostřednictvím smluvních přepravců. Náklady na dopravu zboží se liší dle zvoleného způsobu dopravy a způsobu platby. Konkrétní způsob dodání si zvolí kupující sám, při vytváření objednávky. Zboží, které samostatně váží více než 40kg, se řeší individuální dopravou prodávajícího.
Poštovné, balné a doprava činí:
A. Objednávka v internetovém obchodě
- platba bankovním převodem: zdarma
- platba dobírkou: 20,- Kč vč. DPH
Způsoby dopravy:
Česká pošta – balík do ruky: 110,- Kč vč. DPH za každých 30 kg zásilky
GLS – ČR: 110,- Kč vč. DPH za každých 40 kg zásilky
Geis – paletová přeprava od 40 kg – dle kalkulace na vyžádání
Zásilkovna: 65,- Kč vč. DPH do 5 kg zásilky
Zásilkovna: 110,- Kč vč. DPH do 10 kg zásilky (max. hmotnost pro Zásilkovnu)
B: Ostatní objednávky (telefonické, e-mailem, poštou)
- platba bankovním převodem: zdarma
- platba dobírkou: 20 Kč vč. DPH
Způsoby dopravy:
Česká pošta – balík do ruky: 110,- Kč vč. DPH za každých 30 kg zásilky
GLS – ČR: 110,- Kč vč. DPH za každých 40 kg zásilky
Geis – paletová přeprava od 40 kg – dle kalkulace na vyžádání
5.5. Při převzetí zboží od přepravce doporučujeme důkladně zkontrolovat zboží ihned při jeho převzetí. V případě, že je obal poškozený nebo se objevují jiné skutečnosti, které nasvědčují, že by mohlo být poškozené i samotné zboží, doporučujeme zásilku nepřebírat nebo sepsat zápis o poškození zásilky s řidičem přepravní služby. Sepsaný zápis o škodě usnadní řešení případné reklamace.
5.6. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit na email prodej@bateria.cz.
5.7. Společnost Bateria Slaný CZ, s.r.o. si vyhrazuje právo ověřit totožnost kupujícího nebo osoby pověřené k odběru zboží při osobním odběru zboží na své provozovně a sídle prodávajícího, a to v případech, kdy dodávka zboží je kupujícím placena předem prostřednictvím bankovního převodu nebo prostřednictvím faktury se splatností.
6. Práva a povinnosti z vadného plnění
6.1. Právní vztahy vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady se řídí příslušnými ustanoveními obecně závazných právních předpisů, zejména pak ustanovením § 1914 až 1925, § 2099 a násl. a § 2161 a násl. OZ.
6.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady. Zejména pak odpovídá, že při převzetí zboží:
6.3. Nemá-li zboží dodané prodávajícím vlastnosti uvedené v odst. 6.2 tohoto článku, může kupující požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se týká vada pouze součásti zboží, může požadovat jen výměnu součásti, není-li to možné, může kupující odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující také právo od kupní smlouvy odstoupit.
6.4. Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit součást zboží nebo zboží opravit, a také v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
6.5. Není-li u zboží uvedena delší doba, je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím. Projeví-li se vada v době 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
6.6. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že má vadu, nebo pokud vadu zboží způsobil sám kupující.
6.7. Prodávající neodpovídá za vadu zboží podle ustanovení odst. 6.2. tohoto článku v následujících případech:
6.8. Prodávající rovněž neodpovídá za vady zboží, které se vyskytly v době po 24 měsících od převzetí zboží kupujícím.
6.9. Záruční dobu nelze zaměňovat s dobou obvyklé životnosti zboží, tj. s dobou, po kterou při správném užívání může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě užívání vydržet. Při nadměrném používání zboží může dojít k poklesu obvyklé životnosti zboží, než je standardně deklarována. Tuto skutečnost bere kupující uzavřením kupní smlouvy na vědomí.
6.10. Je-li reklamace vyřízena prodávajícím výměnou vadného zboží za nové – bezvadné, neběží na toto nové zboží nová záruční doba.
6.11. Nárok na uplatnění práv z odpovědnosti za vady zaniká v případech:
7. Vyřízení reklamace
7.1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku, a to osobně (v sídle nebo v provozovně prodávajícího), nebo písemně (i elektronicky) s uvedením své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
7.2. Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
7.3. Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
7.4. Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
7.5. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
7.6. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit, ale nebrání řádnému užívání výrobku, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
7.7. Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje.
7.8. Prodávající bude informovat kupujícího o vyřízení reklamace prostřednictvím SMS, e-mailem, telefonicky.
7.9. Po vyřízení reklamace prodávající vydá spotřebiteli písemné potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
7.10. U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
8. Odstoupení od kupní smlouvy
8.1. Spotřebitel má právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 OZ odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu, pokud byla smlouva uzavřena distančním způsobem (pomocí prostředků komunikace na dálku – v internetovém obchodě).
8.2. Prodávající dále umožňuje kupujícímu odstoupit od kupní smlouvy - objednávky i kdykoliv před expedicí zboží a to bez jakéhokoliv postihu. Stornovat lze buď telefonicky (tel.: 312 522 845) nebo na emailu: prodej@baterie.cz.
8.3. V případě, že je zboží zakoupeno v rámci obchodní či podnikatelské činnosti, právo na odstoupení nevzniká.
8.4. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v odst. 8.1. (Bateria Slaný CZ, s.r.o.,Netovická 875, 274 01 Slaný email: prodej@bateria.cz) formou jednostranného právního jednání (například prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem). V odstoupení od smlouvy kupující uvede, že odstupuje od kupní smlouvy (včetně čísla a data objednávky, a bankovním spojení, na které je možné vrátit již zaplacenou kupní cenu či její část). Pro odstoupení od kupní smlouvy je možné využít formulář, který tvoří přílohu těchto obchodních podmínek.
8.5. Pokud kupující odstoupí od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu bez zbytečného odkladu, (nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy obdržel oznámení o odstoupení od smlouvy), všechny platby, které od kupujícího obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného způsobu dodání kupujícím, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání prodávajícím nabízený). Pro vrácení plateb bude použit bankovní převod nebo poštovní poukázka, pokud se strany nedohodnou jinak. Prodávající není povinen vrátit přijaté finanční prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
8.6. Kupující se zavazuje vrátit zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy zpět na adresu prodávajícího: Bateria Slaný CZ, s.r.o.,Netovická 875, 274 01 Slaný.
8.7. Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením zboží. Vrácené zboží pečlivě zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Nezasílejte zboží zpět na dobírku. Zásilka bude odmítnuta
8.8. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené prodávajícímu bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsoben, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Je-li ke zboží poskytnut dárek je kupující povinen se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dárek. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Za znehodnocení zboží nemůže být považováno běžné poškození původního obalu, které vzniklo vybalováním zboží.
8.9. Kromě případů, kdy je odstoupení od kupní smlouvy výslovně ujednáno, spotřebitel nemá právo odstoupit podle v souladu s ustanovením § 1837 OZ podle tohoto článku zejména u smluv:
a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
9. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
9.1. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím ke vzniku sporu z kupní smlouvy, má kupující jako spotřebitel právo podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří uzavřít vzájemnou dohodou, prostřednictvím návrhu k subjektu zajišťujícím mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, tzv. ADR (alternative dispute resolution), kterým je:
Česká obchodní inspekce,
se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2,
IČ: 00 02 0869,
E-mail: adr@coi.cz
Web: www.adr.coi.cz
9.2. Cílem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je dospět ke smírnému urovnání sporu a dohodě stran. ADR při ČOI je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.
9.3. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.
10.2. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy, přičemž jsou kupujícímu k dispozici k nahlédnutí v sídle a provozovně prodávajícího nebo elektronicky na www.bateria.cz.
10.3. Přílohu těchto obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy a Reklamační řád.
10.4. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 4. 2020 a ruší veškerá předchozí znění VOP, včetně jejich součástí, a zvyklosti. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění (což ale na do té doby uzavřené kupní smlouvy či učiněné objednávky nemá vliv, pro ně platí znění obchodních podmínek v době uzavření smlouvy).
Ve Slaném dne 1.4. 2020
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Základní údaje:
Prodávající: Bateria Slaný CZ, s.r.o.
Sídlo a provozovna prodávajícího: Netovická 875, 274 01 Slaný
IČO: 25139096 DIČ: CZ25139096
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku, který vede Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 52910
Bankovní spojení: PPF Banka, 2013730001/6000
Telefonní kontakt: 312 522 845, 603 804 707
Email: prodej@bateria.cz
Otevírací doba provozovny: Po – Pá 7.00 - 15.00 hodin
I. Všeobecná ustanovení
II. Odpovědnost prodávajícího
i) má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, pak takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
ii) se hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
iii) odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
iv) je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
v) vyhovuje požadavkům právních předpisů.
III. Práva z odpovědnosti za vady
V. Jednotlivá práva z vadného plnění
VI. Uplatnění práv z vadného plnění.
VII. Odmítnutí přijetí do reklamace
VIII. Řízení o reklamaci
IX. Vyzvednutí zboží ze záruční opravy
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 4. 2020 a nahrazuje veškerá předchozí znění. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
Tabulka č.1: Předpokládané opotřebení akumulátorů
Typy akumulátorů |
Minimální kapacita v (%) ke jmenovité kapacitě |
||||||
Nový akm. |
po 6 měsících |
po 12 měsících |
po 18 měsících |
po 24 měsících |
|||
NiMH |
AAA |
>95 % |
>70 % |
>60 % |
>40 % |
>30 % |
|
AAA |
>95 % |
>70 % |
>60 % |
>40 % |
>30 % |
||
C |
>95 % |
>70 % |
>50 % |
>40 % |
>30 % |
||
D |
>95 % |
>70 % |
>50 % |
>40 % |
>30 % |
||
9 V |
>95 % |
>70 % |
>50 % |
>40 % |
>30 % |
||
RECyko+ /Ekopower |
AAA |
>95 % |
>80 % |
>70 % |
>60 % |
>50 % |
|
AA |
>95 % |
>80 % |
>70 % |
>60 % |
>50 % |
||
C |
>95 % |
>80 % |
>70 % |
>60 % |
>50 % |
||
D |
>95 % |
>80 % |
>70 % |
>60 % |
>50 % |
||
9 V |
>95 % |
>80 % |
>70 % |
>60 % |
>50 % |
||
Olověné akumulátory |
(1201…) |
>95 % |
>70 % |
|
>40 % |
>30 % |
|